System umawiania wizyt i rezerwacji zasobów
Podręcznik użytkownika.......................................................................................................................................... 1
Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną..................................................................................................8
Polityka ochrony danych........................................................................................................................................ 11
Część pierwsza:
Podręcznik użytkownika
Witamy w systemie Pogodne Rezerwacje™.
Pogodne Rezerwacje™ – to elastyczny systemem umawiania wizyt, rezerwacji, rozliczania i ewentualnej
sprzedaży możliwości korzystania z zasobów (miejsc, biletów, stanowisk pracy, usług, spotkań itp.),
umożliwiający różnorodną konfigurację w zależności od potrzeb użytkowników.
Niniejsza instrukcja ma na celu ogólne przedstawienie idei działania i możliwości systemu. Do systemu
mogą być dodawane również nowe funkcje. Nazwy i opisy poleceń mogą być zmieniane,
w zależności od potrzeby dostosowania do konkretnej działalności. Uprawnienia użytkowników lub
konkretnej ich grupy mogą nie obejmować wszystkich funkcji wskazanych w instrukcji.
Użytkownicy
System umożliwia tworzenie kilku kategorii użytkowników, między innymi:
Administratorzy – użytkownicy zarządzający systemem,
Specjaliści (Użytkownicy zawodowi) podmioty rezerwujące zasoby (takie jak stanowiska
pracy, gabinety, sale zajęć, narzędzia, miejsca reklamowe itp.) w celu innym niż niezwiązany
bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową. Typowym użytkownikiem
zawodowym jest użytkownik używający systemu w celu umawiania spotkań z klientami lub
rezerwowania zasobów dla klientów.
Klienci użytkownicy rezerwujący miejsca na indywidualnych lub grupowych konsultacjach
(zajęciach) z Specjalistami (Użytkownikami Zawodowymi) lub samodzielnie korzystający
z rezerwacji innych zasobów (np. sali) dla własnych potrzeb.
Specjaliści (Użytkownicy Zawodowi)
Specjaliści zostają zaproszeni do korzystania z systemu przez administratora. Po zarejestrowaniu konta
i zalogowaniu otrzymasz dostęp do przeznaczonych dla Ciebie stanowisk pracy i innych
zasobów (dodatków).
System umawiania wizyt i rezerwacji zasobów Pogodne Rezerwacje™ str. 1 z 15
Klienci
W zależności od konfiguracji systemu, klienci mogą zapisyw się na indywidualne lub grupowe
konsultacje ze Specjalistami (Użytkownikami Zawodowymi) lub inne wydarzenia (usługi, konferencje
itp.) i tworz konto użytkownika samodzielnie lub po zatwierdzeniu przez Specjalistę (Użytkownika
Zawodowego) opiekującego się daną grupą Klientów albo na jego zaproszenie. W zależności od
konfiguracji, konto Klienta może być utworzone jako anonimowe konto gościa (z podaniem jedynie
adresu e-mail i ew. loginu) lub konto zwykłego użytkownika (z podaniem danych). Tworzenie kont
gościa umożliwia anonimowe logowanie i zapisywanie się na zajęcia osobom znającym login oraz hasło
ustawione przez Użytkownika Zawodowego, np. członkom grup zajęciowych.
Możliwość samodzielnego zapisywania się na spotkania przez klientów może być wyłączona lub
udostępniana jedynie niektórym grupom klientów.
Opis funkcji może być dostosowany do konkretnej branży działalności i konkretnych usług.
Profil
Dane identyfikacyjne użytkownika znajdują się w menu Moje konto Profil. Do działania systemu
niezbędne jest podanie adresu poczty elektronicznej, pod który wysłana zostanie wiadomość powitalna
z hasłem tymczasowym. Niezbędne jest również podanie loginu (domyślnie jest nim adres poczty
elektronicznej).
W celu identyfikacji dysponenta rezerwacji system wymaga również wypełnienia pól: Imię dysponenta
rezerwacji (lub kreska) oraz Firma, marka (lub kreska). Treść zawarta w tych rubrykach może być
używana w celu kierowania Klientów do określonych gabinetów (zasobów). Jeśli przetwarzanie tych
danych w systemie jest zbędne, pola te należy wypełnić kreską („–”).
Podanie pozostałych informacji wskazanych w profilu użytkownika jest fakultatywne. Nagłówki pól
mogą być zmienione w zależności od potrzeb. Istnieje również możliwość dodania nowych pól.
Terminarz rezerwacji
W menu Terminarze znajdziesz pozycję Terminarz rezerwacji. Możesz w nim przejrz dostępne,
zarezerwowane i zablokowane okna czasowe, zmodyfikować rezerwację lub utworzyć nową. Jeśli nie
widzisz zasobu, który chcesz zarezerwować, to prawdopodobnie nie masz uprawnień do korzystania
z niego lub jest on w danym czasie niedostępny.
System umożliwia korzystanie z dwóch typów terminarzy: terminarza posługującego się tygodniową
siatką godzin (np. do rezerwacji gabinetów, usług itp.) oraz terminarza korzystającego z pojedynczych
okien czasowych (np. do rezerwacji miejsc na konferencji).
Na stronie jednego z terminarzy znajdź zasób, datę i czas, który chcesz zarezerwować. Kliknięcie
na przedział czasowy pozwoli Ci zmienić czas, zasoby, opis i inne szczegóły rezerwacji.
Opis przedmiotu rezerwacji możesz wyświetlić, klikając nazwę zasobu (np. Gabinet nr 4).
Kliknięcie przycisku Utwórz spowoduje sprawdzenie dostępności czasowej, utworzenie rezerwacji oraz
wysłanie ewentualnych powiadomień elektronicznych (zależnie od konfiguracji systemu). W podobny
sposób można rezerwację zmienić lub usunąć.
Rezerwacje w czasie minionym mogą być zmieniane lub tworzone tylko przez administratorów.
W podobny sposób możesz korzystać ze stron Mój terminarz oraz Terminarz zasobu.
System umawiania wizyt i rezerwacji zasobów Pogodne Rezerwacje™ str. 2 z 15
Znajdź wolny termin
Na stronie Terminarze znajduje się polecenie Znajdź wolny termin. Daje ono możliwość wyszukiwania
dowolnego dostępnego okna czasowego spełniającego podane kryteria.
Wiele zasobów
W ramach jednej rezerwacji możesz zarezerwować kilka zasobów (pomieszczeń, przedmiotów itp.).
W tym celu przed zakończeniem procesu rezerwacji kliknij polecenie Zmień, wyświetlane obok nazwy
podstawowego, rezerwowanego przez Ciebie zasobu. Dodawanie kolejnych zasobów jest możliwe
poprzez ich zaznaczanie i kliknięcie w przycisk Gotowe.
Aby usunąć dodatkowe zasoby, kliknij link Zmień, odznacz zasoby, które chcesz usunąć i kliknij Gotowe.
Administrator może wyłączyć lub ograniczyć możliwość rezerwowania kilku zasobów w ramach jednej
rezerwacji.
Rezerwacje powtarzające się
Rezerwacja może się powtarz w stałe dni tygodnia, miesiąca lub co określoną liczbę dni,
tygodni lub miesięcy. Opcje te możesz włączyć przy tworzeniu lub zmianie rezerwacji. W przypadku
powtarzania rezerwacji co miesiąc (lub wielokrotność miesiąca) istnieje możliwość wyboru stałego dnia
miesiąca (np. 5-go dnia co drugiego miesiąca) lub stałego dnia tygodnia (np. pierwszy wtorek każdego
miesiąca).
Uczestnicy
Na organizowane przez siebie wydarzenie możesz zaprosić uczestników. Zaproszenie ytkownika
spowoduje wysłanie wiadomości z zaproszeniem i umożliwi użytkownikowi jego zaakceptowanie lub
odrzucenie. Przyjęcie zaproszenia powoduje dodanie użytkownika do listy uczestników. Odrzucenie
zaproszenia powoduje usunięcie użytkownika z listy zaproszonych.
Całkowita liczba uczestników jest ograniczona przez pojemność danego zasobu (np. sali).
Jeśli opcja ta jest włączona, można również zaprasz niezarejestrowanych użytkowników jako gości,
podając ich adres e-mail lub zezwolić innym osobom na dołączenie do Twojej rezerwacji bez
zaproszenia, zaznaczając opcję Pozwól innym na dołączenie.
System może być skonfigurowany w sposób umożliwiający organizację i prowadzenie spotkań zdalnych
(np. telekonferencji, telekonsultacji) oraz rozliczania opłat za uczestnictwo.
Opcja zapraszania uczestników może być wyłączona. Jeśli chcesz z niej korzystać, skontaktuj się z
administratorem.
Dodatki
Do rezerwacji możesz dodać dodatki – np. tablice suchościeralne, rzutnik itp.
Przy tworzeniu lub modyfikacji rezerwacji kliknij link Dodaj, znajdujący się po prawej stronie karty
rezerwacji (obok napisu Dodatki) i wybierz liczbę każdego dodatku. Ilość dostępnych dodatków zależy
od aktualnego stanu rezerwacji i może być ograniczona przez administratora.
System umawiania wizyt i rezerwacji zasobów Pogodne Rezerwacje™ str. 3 z 15
Rezerwacja w imieniu innych osób
Administratorzy aplikacji i administratorzy grup mogą dokonywać rezerwacji w imieniu innych
użytkowników, klikając link Zmień znajdujący się po prawej stronie nazwy użytkownika. Mogą
oni również modyfikować i usuwać rezerwacje należące do innych użytkowników.
Aktualizacja rezerwacji
Możesz aktualizować tylko własną rezerwację lub rezerwację utworzoną w Twoim imieniu.
Aby zaktualizować rezerwację, znajdź w Terminarzu, kliknij na nią, zmień dotyczące jej dane oraz
kliknij Aktualizuj w celu zapisania danych.
Nie można aktualizować rezerwacji minionych, chyba że administrator to umożliwi.
Aktualizacja określonych wystąpień z serii
Jeśli ustawiono rezerwację powtarzającą się, tworzona jest seria rezerwacji. Przy wprowadzaniu zmian
i aktualizacji system zapyta, które wystąpienia (obecne aśnie przeglądane; obecne i przyszłe;
wszystkie) chcesz zaktualizować.
Usuwanie rezerwacji
Usunięcie rezerwacji powoduje jej całkowite usunięcie. Jeśli rezerwacja jest częścią serii, możesz usunąć
jedno wystąpienie, tylko przyszłe wystąpienia lub wszystkie wystąpienia całą serię. Rezerwacje
przeszłe nie mogą być usunięte, chyba że administrator to umożliwi.
Wiadomości z powiadomieniami
System może wysyłać wiadomości powiadamiające lub przypominające z określonym wyprzedzeniem o
żnych wydarzeniach, takich jak utworzenie rezerwacji, ich aktualizacje i usunięcie, zmiana
uczestników, przypomnienie o zbliżającej się rezerwacji lub końcu serii rezerwacji. Długość
wyprzedzenia jest regulowana.
Możesz włączyć lub wyłączyć otrzymywanie określonych kategorii wiadomości (Moje konto
Powiadomienia).
Zameldowanie i wymeldowanie z rezerwacji
System może być skonfigurowany w taki sposób, aby tworzący rezerwację mieli obowiązek zameldow
się i wymeldować z kdej rezerwacji: bezpośrednio w systemie (na stronie szczegółów rezerwacji lub
na pulpicie nawigacyjnym), przez kartę zbliżeniową lub QR lub przez wiadomość zwrotną (e-mail lub
sms). Działa to podobnie jak system rezerwacji hotelowych, wymagający zameldowania się po
przyjeździe i wymeldowania się po wyjeździe. Podczas tworzenia rezerwacji użytkownik zostanie
powiadomiony, czy wymagane jest zameldowanie i wymeldowanie.
System zameldowań może być wykorzystany do zarządzania fizycznymi dostępami do zasobów
(otwieraniem i zamykaniem bramek, zamków itp.) poprzez kody QR, wysyłane na telefon komórkowy,
jak również do potwierdzania przez klientów chęci skorzystania z usług (np. zwrotną wiadomością e-
mail lub sms-ową, traktowaną przez system jako „zameldowanie”).
W przypadku braku zameldowania w określonym czasie system może anulować rezerwację, a zasób
System umawiania wizyt i rezerwacji zasobów Pogodne Rezerwacje™ str. 4 z 15
może być udostępniony innym.
Wymeldowanie może kończ rezerwację przed zaplanowanym terminem; w przypadku braku
zameldowania rezerwacja me biec dalej, do kolejnej zaplanowanej rezerwacji lub do końca dnia.
Umożliwi to obciążenie użytkownika za faktycznie wykorzystany czas korzystania z zasobu.
Panel sterowania
Panel sterowania – to szybki podgląd Twojego dnia. Zawiera on następujące sekcje:
Ogłoszenia – wszystkie ostatnie ogłoszenia opublikowane przez administratorów,
Najbliższe rezerwacje – Twoje rezerwacje na najbliższe dwa tygodnie,
Dostępność zasobów informacje nt. dostępności dziesięciu ostatnio używanych zasobów,
z możliwością ich rezerwacji.
Środki
Środki to przyznane Ci prawa do rezerwacji zasobów (w zależności od konfiguracji: godziny, jednostki,
punkty, żetony), umożliwiające rozliczanie rezerwacji.
Zasób może zużyw określoną liczbę środków na rezerwację lub na okno czasowe. Utworzenie
rezerwacji może być zależne od posiadanych środków. Okna czasowe mogą mieć różną długość w
żnych porach dnia i dniach tygodnia. Niezależnie od tego zużycie środków przez dany zasób może być
inne w godzinach szczytu lub w określonych dniach tygodnia.
Stan swoich środków oraz historię operacji możesz sprawdzić w sekcji Zapas środków w zakładce Moje
konto.
W zależności od konfiguracji systemu, środki można nabyw bezpośrednio w systemie (poprzez
płatności elektroniczne) lub kontaktując się z administratorem.
Wymiana informacji z terminarzami zewnętrznymi
Eksport wydarz
Jeśli korzystasz z powiadomień e-mail o utworzeniu lub zmianie rezerwacji, do powiadomienia
dołączony jest plik z danymi terminarza (.ics). Plik ten można otworzyć w dowolnej
aplikacji kalendarzowej, takiej jak Microsoft Outlook czy Kalendarz Google.
Podczas przeglądania lub aktualizacji rezerwacji, w menu Więcej znajdują się opcje umożliwiające
dodanie rezerwacji do kalendarza zewnętrznego.
Wybór opcji +Outlook / pobierz ics spowoduje dodanie wydarzenia bezpośrednio do programu
Outlook, jeśli jest on zainstalowany na komputerze. Jeśli nie jest on zainstalowany, pobrany zostanie
pliku .ics standardowy plik formatu kalendarza. Można go dodać do dowolnej aplikacji obsługującej
ten format.
Wybranie opcji +Google spowoduje otwarcie Kalendarza Google z wstępnie wypełnionym
wydarzeniem.
W przypadku korzystania z eksportu, zmiany w terminarzu Pogodne Rezerwacje™ nie powodują
automatycznych zmian w kalendarzach zewnętrznych.
System umawiania wizyt i rezerwacji zasobów Pogodne Rezerwacje™ str. 5 z 15
Import wydarz
Administrator może importować do Pogodnych Rezerwacji™ wydarzenia z kalendarzy zewnętrznych
– plik ics lub Quartzy (menu: UstawieniaImport danych).
Integracja z kalendarzami zewnętrznymi
Aby nowe rezerwacje pojawiały i aktualizowały się automatycznie w kalendarzu zewnętrznym (np.
w kalendarzu Google), w kalendarzu zewnętrznym należy ustawić subskrypcję kalendarzy Pogodne
Rezerwacje™, dotyczącą interesujących Cię zasobów lub użytkowników. Funkcja subskrypcji może być
wyłączona przez administratora.
Aby umożliwić subskrypcję Twojego terminarza osobistego, w menu Terminarze należy wybrać Mój
terminarz. Po prawej stronie znajduje się przełącznik Kliknij, by udostępnić terminarz | Kliknij, by
wyłączyć udostępnianie terminarza oraz przycisk Subskrybuj ten terminarz (widoczny po włączeniu
udostępniania terminarza). Adres URL odsyłacza należy skopiować do odpowiedniego okienka
w aplikacji kalendarzowej (np. Google) integrowanej z terminarzem Pogodne Rezerwacje™.
W podobny sposób można włączyć i wyłączyć subskrypcję terminarza rezerwacji oraz terminarza
konkretnego zasobu.
Integracja z kalendarzem zewnętrznym obejmuje informacje o wydarzeniach na określoną liczbę dni
naprzód oraz na określony czas w przeszłości, ustawiane przez administratora.
Konfiguracja klienta kalendarza
W większości przypadków kliknięcie linku Subskrybuj ten terminarz automatycznie skonfiguruje
subskrypcję w Twoim kliencie kalendarza.
Microsoft Outlook
Jeśli subskrypcja nie zostanie dodana automatycznie, w aplikacji Microsoft Outlook otwórz Widok
kalendarza, a następnie kliknij prawym przyciskiem myszy pozycję Moje kalendarze i wybierz opcję
Dodaj kalendarz z Internetu. Wklej adres URL wskazany w terminarzu Pogodne Rezerwacje™ pod
linkiem Subskrybuj ten terminarz.
Kalendarz Google
Otwórz Ustawienia Kalendarza Google. Kliknij kartę Kalendarze. Kliknij przycisk Przeglądaj ciekawe
kalendarze. Kliknij Dodaj przez URL. Wklej adres URL wskazany w terminarzu Pogodne Rezerwacje™
pod linkiem Subskrybuj ten terminarz.
Osadzanie terminarza w witrynie internetowej
W prosty sposób można zamieścić widok terminarza systemu rezerwacyjnego w zewnętrznej witrynie
internetowej. Skopiuj i wklej poniższe odwołanie do JavaScript na swojej stronie, aktualizując atrybut
src, aby wskazywał na Twój adres URL:
<script async src="https://pogodna.edu.pl/Web/embed.php" crossorigin="anonymous"></script>
Wyświetlone zostaną tylko terminarze i zasoby oznaczone jako publiczne. Jeśli brakuje określonych
rezerwacji z określonych terminarzy lub dotyczących określonych zasobów, prawdopodobnie
udostępnianie publiczne nie zostało włączone.
System umawiania wizyt i rezerwacji zasobów Pogodne Rezerwacje™ str. 6 z 15
W celu zmiany widoku terminarza, w ciągu zapytania można używać następujących wartości:
Nazwa Możliwe wartości Wartość
domyślna Opis
type agenda, week, month agenda Widok harmonogramu
format date, title, user, resource date Zakres informacji pokazywanych w okienku rezerwacji.
dLiczba całkowita
od 1 do 30 7 Liczba dni pokazywanych w widoku agendy
sid
Identyfikator publiczny
(public ID) dowolnego
harmonogramu
All schedules
(Wszystkie
harmonogramy)
Pokazuje jedynie określony harmonogram
rid
Identyfikator publiczny
(public ID) dowolnego
zasobu
All resources
(Wszystkie
zasoby)
Pokazuje jedynie rezerwacje określonego zasobu
Kolorystyka i wygląd terminarza może być indywidualnie skonfigurowana, dopasowana do potrzeb
użytkownika.
Limity rezerwacji
Administrator ma możliwość konfigurowania reguł limitowania rezerwacji w oparciu o różne kryteria,
np. sumę godzin zarezerwowanych w okresie rozliczeniowym, liczbę lub sumę godzin jednoczesnych
rezerwacji określonego zasobu lub zasobów z określonej grupy. Ustawienie limitów ogranicza
możliwość pomyłkowych lub celowych rezerwacji wszystkich zasobów jednocześnie przez jednego
użytkownika.
Lista oczekujących
Jeśli zasób nie jest dostępny w oczekiwanym czasie, możesz zapisać się na listę oczekujących.
Możliwość zapisu zostanie wyświetlona przy próbie dokonania rezerwacji.
Zapisanie się na lis oczekujących nie powoduje automatycznej rezerwacji zasobu. Otrzymasz
powiadomienie, gdy dany zasób stanie się dostępny. Funkcja ta może być wyłączona przez
administratora.
Życzymy przyjemnego i efektywnego korzystania z systemu.
Zespół – operator systemu
Branicka i Utnik spółka jawna
KRS nr 0000855526
System umawiania wizyt i rezerwacji zasobów Pogodne Rezerwacje™ str. 7 z 15
Część druga:
Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną
1. System rezerwacyjny Pogodne Rezerwacje™ służy do świadczenia drogą elektroniczną usług
umawiania wizyt, rezerwacyjnych, rezerwacyjno-sprzedażowych i rozliczeniowych, opisanych
w części pierwszej regulaminu systemu – Podręcznik użytkownika.
2. Operatorem systemu rezerwacyjnego (usługodaw usług świadczonych dro elektroniczną,
wykonywanych wyłącznie poprzez system rezerwacyjny, polegających głównie na obsłudze i
rozliczaniu rezerwacji oraz pośrednictwie w sprzedaży za pomocą systemu) jest Branicka
i Utnik spółka jawna w Warszawie, ul. Pogodna 33, 05-077 Warszawa 147, NIP: 952 220 86 61,
wpisana przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie do rejestru przedsiębiorców KRS
pod numerem 0000855526, oznaczająca swoje usługi zastrzonym znakiem towarowym Strefa
Pogodna®, adres elektroniczny operatora: strefa @ pogodna·edu·pl.
3. Świadczeniodawcami usług i organizatorami wydarz rejestrowanych w systemie podmioty
korzystające w tym celu z systemu (Użytkownicy Zawodowi Specjaliści). Użytkownikami
systemu rezerwacyjnego mogą być również osoby zainteresowane rezerwacją terminów
u Użytkowników Zawodowych (Klienci).
4. Operator dokłada staranności, by dane osobowe przetwarzane w systemie były chronione przed
nieuprawnionym przetwarzaniem. Dostęp do informacji zawierających dane osobowe jest
chroniony hasłem, a same informacje transmitowane za pomocą szyfrowanych,
certyfikowanych metod transmisji (SSL/TLS). Do operacji na danych osobowych dopuszczane
tylko osoby, których udział w tych operacjach jest niezbędny.
5. Wykonując obowiązek z art. 6 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą
elektroniczną, informujemy o zagrożeniach związanych z korzystaniem z usług świadczonych
drogą elektroniczną:
a) uzyskanie nieuprawnionego dostępu do danych przetwarzanych w systemie,
b) otrzymywanie drogą elektroniczną niezamówionej informacji handlowej i innych
niechcianych wiadomości,
c) niechciana instalacja lub niepożądanego, szkodliwego lub złośliwego oprogramowania,
w tym robaków i wirusów komputerowych, zdolnych do samopowielania lub zmiany
plików użytkowników, oprogramowania szpiegującego, innego oprogramowania
wykonującego czynności bez wiedzy i zgody użytkownika
d) narażenie na podsłuch i łowienie lub łamanie haseł, w tym również w celu uzyskania
osobistych i poufnych informacji i kradzieży tożsamości; przechwytywanie i analizowanie
informacji przesyłanych przez sieć teleinformatyczną,
e) podłączanie do systemu teleinformatycznego nielegalnych urządzeń, dających
nieuprawniony dostęp do chronionych danych i usług.
6. W celu zmniejszenia zagrożeń lub redukcji potencjalnych szkód należy:
a) ograniczyć zakres danych wprowadzanych do systemu do faktycznych potrzeb (zasada
minimalizacji danych). W szczególności należy rozważyć, czy w celu należytej obsługi
rezerwacji i świadczenia usług niezbędne jest przechowywanie w systemie pełnych danych
identyfikacyjnych klientów (imion i nazwisk, numerów identyfikacyjnych itp.,), czy też
System umawiania wizyt i rezerwacji zasobów Pogodne Rezerwacje™ str. 8 z 15
wystarczy posłużenie się imieniem i ewentualnie inicjałem lub kilkuliterowym skrótem
nazwiska lub innym identyfikatorem (np. ostatnimi cyframi numeru telefonu);
b) stosować losowe lub pseudolosowe hasła, składające się z wielkich i małych liter oraz cyfr
oraz okresowo je zmieniać; częstotliwość zmiany hasła należy dostosować do ryzyka
związanego z nieuprawnionym ujawnieniem informacji chronionej i potencjalnej
szkodliwości skutków;
c) zaopatrzyć urządzenie łączące się z siecią teleinformatyczną w aktualny program
antywirusowy i zaporę sieciową (firewall); zaopatrzyć pocztę elektroniczną
w oprogramowanie wykrywające obecność wirusów w wiadomościach elektronicznych oraz
sprawdzać importowane dane przed ich otwarciem (uruchomieniem) za pomocą modułu
skanowania pliku programu antywirusowego;
d) zapoznać się z informacjami o bezpieczeństwie w cyberprzestrzeni publikowanymi przez
Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej i stosować się do zaleceń Prezesa URE
dotyczących bezpieczeństwa komunikacji:
Informacja ogólna: https://www.uke.gov.pl/bezpieczenstwo-komunikacji-elektronicznej-
w-cyberprzestrzeni-15265.
Urządzenia mobilne: https://www.uke.gov.pl/bezpieczenstwo-komunikacji-
elektronicznej-w-cyberprzestrzeni-urzadzenia-mobilne17398
7. W celu zapewnienia jakości usług system korzysta z ciasteczek (cookies), tj. niewielkich
plików komputerowych wprowadzanych do systemu teleinformatycznego usługobiorcy. Obsługę
ciasteczek można wyłączyć w ustawieniach przeglądarki; w przypadku wyłączenia ciasteczek
korzystanie z systemu może być utrudnione lub niemożliwe.
Wykorzystywane są następujące typy ciasteczek:
a) Sesyjne po zakończeniu sesji danej przeglądarki lub wyłączeniu urządzenia, informacje
usuwane z jego pamięci urządzenia. Mechanizm cookies sesyjnych nie pozwala na
pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z urządzenia
użytkownika.
b) Trwałe przechowywane w urządzeniu Użytkownika do momentu ich usunięcia. one
wykorzystywane podczas korzystania z funkcji automatycznego logowania do serwisu za
pomocą autoryzacji zewnętrznej (serwisów społecznościowych), jeśli funkcja logowania
automatycznego została udostępniona.
Więcej informacji o ciasteczkach: https://skrypt-cookies.pl/czym-sa-ciasteczka
8. Do jednoznacznej identyfikacji użytkownika korzystającego z systemu używane są: imię, firma
(marka) i adres poczty elektronicznej użytkownika. Użytkownik może fakultatywnie ustalić
dodatkowe, własne identyfikatory: login (domyślnie jest to adres poczty elektronicznej) i nr
telefonu oraz umieścić w systemie informacje o rodzaju lub opisie zasobów (zajęć, usług)
rezerwowanych przez system (nieobowiązkowe); konsekwencją niepodania tych danych jest ich
nieumieszczenie w systemie.
9. Treść regulaminu jest udostępniania, możliwa do odtworzenia i utrwalenia bez logowania.
10. Logując się do systemu użytkownik wyraża wolę korzystania z systemu rezerwacyjnego
na warunkach określonych w regulaminie. ytkownik może zakończyć korzystanie z usług
systemu rezerwacyjnego w każdym czasie.
11. Warunki świadczenia usług drogą elektroniczną:
System umawiania wizyt i rezerwacji zasobów Pogodne Rezerwacje™ str. 9 z 15
a) Wymagania techniczne: współczesne urządzenie końcowe zdolne do połączenia się z siecią
Internet, pobrania strony internetowej, jej udostępnienia użytkownikowi oraz interakcji z
stro (wprowadzania informacji), z zainstalowanym aktualnym oprogramowaniem, w tym
równi przeciwwirusowym; urządzeniem tym może być przykładowo komputer osobisty,
tablet, smartfon lub inne urządzenie z przeglądarką internetową zdolną do obsługi stron
w standardzie html.
b) Niedozwolone jest umieszczanie w systemie treści: o charakterze bezprawnym; niezgodnych
z zasadami współżycia społecznego, a w szczególności nawołujących do przemocy lub
nienawiści, używania substancji szkodliwych lub niebezpiecznych, zachowań szkodliwych
lub niebezpiecznych, propagowania uzależnień; o charakterze politycznym lub religijnym;
szczególnych kategorii danych osobowych, o których mowa w art. 9 RODO z wyjątkiem
danych dotyczących zdrowia, które mogą być przetwarzane wyłącznie w zakresie
niezbędnym do organizacji udzielania lub udzielania świadczeń zdrowotnych
organizowanych lub udzielanych za pomocą systemu (konsultacje zdalne), z zachowaniem
ich poufnego charakteru.
c) Niedozwolone jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do
oznaczonego odbiorcy będącego oso fizyczną za pomocą środków komunikacji
elektronicznej. Informachandlową uważa się za zamówioną, jeżeli odbiorca wyraził zgodę
na otrzymywanie takiej informacji, w szczególności udostępnił w tym celu identyfikujący go
adres elektroniczny.
d) Warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną:
złożenie oświadczenia woli o zawarciu umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną
następuje przez akceptację regulaminu i zalogowanie w systemie, a rozwiązanie umowy
przez wyrejestrowanie (usunięcie konta). Użytkownik może rozwiąz umowę w każdym
czasie.
e) Postępowanie reklamacyjne: prosimy o zgłaszanie uwag, problemów i oczekiwanych
sposobów ich rozwiązania pocztą elektroniczną pod adres operatora systemu.
W przypadkach objętych rękojmią lub gwarancją jakości stosuje się przepisy o rękojmi lub
gwarancji. W przypadkach dotyczących danych osobowych postępuje się w sposób
wskazany w ogólnym rozporządzeniu o ochronie danych (RODO). W pozostałych
przypadkach decyzja o sposobie postępowania podejmowana jest na podstawie
okoliczności sprawy.
Życzymy przyjemnego i efektywnego korzystania z systemu.
Zespół – operator systemu
Branicka i Utnik spółka jawna
KRS nr 0000855526
System umawiania wizyt i rezerwacji zasobów Pogodne Rezerwacje™ str. 10 z 15
Część trzecia:
Polityka ochrony danych
Na podstawie art. 24 ust. 1-2 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych („RODO”) informujemy
o prawach związanych z ochroną danych osobowych oraz o polityce ochrony danych.
1. Administratorem danych osobowych (dalej: „Administrator”) przetwarzanych w związku ze
świadczeniem usług drogą elektroniczną (działanie systemu rezerwacyjno-sprzedażowego,
informowanie o usługach możliwych do zarezerwowania przez system; promocja usług,
pośrednictwo w sprzedaży) lub świadczeniem przez siebie usług drogą inną niż elektroniczna
jest operator systemu rezerwacyjnego Branicka i Utnik spółka jawna w Warszawie, ul.
Pogodna 33, 05-077 Warszawa 147, NIP: 952 220 86 61, wpisana przez Sąd Rejonowy dla m. st.
Warszawy w Warszawie do rejestru przedsiębiorców KRS pod numerem 0000855526.
Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować we
wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych lub korzystania z praw
związanych z przetwarzaniem danych pod adresem: prywatnosc @ pogodna·edu·pl.
2. Administratorami danych osobowych przetwarzanych w związku ze świadczeniem usług drogą
inną niż elektroniczna, na które zapisy następują drogą elektroniczną, ponadto Użytkownicy
Zawodowi systemu rezerwacyjnego usługodawcy tych świadczeń, którzy opracowują własne
polityki prywatności i ochrony danych. W zakresie, decyzje o celach i sposobach przetwarzania
danych podejmowane wspólnie, Administrator oraz Użytkownicy Zawodowi
współadministratorami danych i w drodze uzgodnień w przejrzysty sposób określają swoje
zakresy odpowiedzialności dotyczącej obowiązków wynikających z przepisów o ochronie danych
osobowych, w szczególności w odniesieniu do udzielania informacji osobie, której dane dotyczą
oraz wykonywania przez nią praw na tle przetwarzania danych osobowych.
3. Administrator przetwarza dane osobowe zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla
osoby, której dane dotyczą; zapewnia w tym celu odpowiednie środki techniczne
i organizacyjne oraz stosuje niniejszą politykę ochrony danych.
4. Administrator przetwarza następujące kategorie danych osobowych dotyczące usługobiorcy:
a) adres poczty elektronicznej i login (domyślnie jest nim adres poczty elektronicznej),
b) imię i nazwisko dysponenta rezerwacji (informacja nieobowiązkowa),
c) firma lub marka (informacja nieobowiązkowa),
d) dane niezbędne do dokonania i obsługi rezerwacji (daty, godziny, przedmioty rezerwacji,
dodatki, opis, ceny i sposób rozliczeń, jeśli następują przez system rezerwacyjny) oraz
terminarz rezerwacji,
a w zakresie, w jakim usługi świadczone przez Administratora są odpłatne – ponadto:
e) imię (imiona), nazwisko, firma,
f) adres zamieszkania i siedziby (prowadzenia działalności gospodarczej),
g) PESEL, numery identyfikacyjne i inne dane publicznie dostępne (CEIDG, NIP, REGON),
h) informacje dotyczące wiarygodności płatniczej,
i) informacje niezbędne do rozliczenia usług (cena, rodzaj, zakres, koszt, rozliczenie płatności).
j) w przypadku płatności przez osobę trzecią – dane identyfikacyjne płatnika.
System umawiania wizyt i rezerwacji zasobów Pogodne Rezerwacje™ str. 11 z 15
5. Podanie adresu poczty elektronicznej nie jest obowiązkiem prawnym. Przetwarzanie tej danej
jest niezbędne w celu identyfikacji użytkownika, nadesłania mu hasła tymczasowego do
systemu oraz w celu zalogowania i umożliwienia użytkownikowi korzystania z systemu tj. do
podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą przed zawarciem umowy lub w celu
zawarcia i należytego wykonywania umowy oraz w celu wypełnienia obowiązku prawnego
identyfikacji użytkowników i ochrony dostępu do danych powierzonych przez użytkowników,
ciążącego na Administratorze. Przetwarzanie ww. danej następuje na podstawie przepisów
prawa, tj. art. 18 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, art. 6 ust. 1 lit. b-c Ogólnego
rozporządzenia o ochronie danych (dalej: „RODO”) i do ich przetwarzania nie jest potrzebna
odrębna zgoda.
6. Zmiana pierwszego loginu (adresu poczty elektronicznej) na inny może dokonać użytkownik
samodzielnie, w zależności od swoich preferencji. Zmiana loginu nie jest obowiązkowa. Podanie
imienia i nazwiska dysponenta rezerwacji oraz firmy (marki) jest nieobowiązkowe – zamiast nich
można wpisać kreskę („–”). Dane te służą ułatwieniu Klientom Użytkowników odnalezienia
interesujących ich zajęć oraz skierowania się do odpowiednich pomieszczeń. Podanie
podstawowych danych o rezerwacji (daty, godziny, przedmiot rezerwacji, ew. dodatki) nie jest
obowiązkowe, lecz przetwarzanie tych danych przez system stanowi cel i istotę działania
systemu rezerwacyjnego i bez podania tych danych rezerwacja nie będzie mogła być utworzona.
Podanie dodatkowych danych o rezerwacji, takich jak oznaczenie rezerwacji (nazwa zajęć), opis
rezerwacji (notatki), uczestnicy jest nieobowiązkowe, konsekwencją ich niepodania jest
nieprzetwarzanie tych danych. Podanie pozostałych danych (litery e-j) nie jest obowiązkowe,
lecz może być warunkiem zawarcia umowy odpłatnej. W tym przypadku ich przetwarzanie jest
niezbędne do identyfikacji użytkownika lub w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której
dane dotyczą przed zawarciem umowy (przygotowanie umowy) lub w celu zawarcia i
należytego wykonywania umowy lub jest niezbędne w celu wypełnienia prawnego obowiązku
ciążącego na Administratorze (prowadzenie dokumentacji finansowo-księgowej, wystawianie
dokumentów płatniczych, należyte wykonanie umowy) lub wynika z prawnie uzasadnionego
interesu Administratora (identyfikacja i weryfikacja zdolności płatniczej kontrahenta, obrona
przed roszczeniami, dochodzenie roszczeń). Przetwarzanie ww. danych następuje na podstawie
przepisów prawa, tj. art. 18 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, art. 6 ust. 1 lit. b, c
i f Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (dalej: „RODO”) i do ich przetwarzania nie jest
potrzebna odrębna zgoda użytkownika.
7. W zakresie, w jakim Administrator organizuje lub współorganizuje udzielanie świadczeń
zdrowotnych, udziela świadcz zdrowotnych lub pośredniczy w ich sprzedaży, może
przetwarz ponadto:
a) dane identyfikacyjne: imię i nazwisko, PESEL osoby, dla której rezerwowane są świadczenia
zdrowotne,
b) rodzaj świadczenia zdrowotnego,
c) tożsamość, zawód i specjalność osoby udzielającej świadcz zdrowotnych lub
uczestniczącej w udzielaniu tych świadczeń,
d) informacje niezbędne do identyfikacji i przygotowania świadczeń zdrowotnych.
8. Przetwarzanie tych danych następuje na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędne do
wykonania umowy lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed
zawarciem umowy), art. 6 ust. 1 lit. c RODO (wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na
Administratorze) oraz art. 9 ust. 2 lit h RODO (profilaktyka zdrowotna lub medycyna pracy;
ocena zdolności pracownika do pracy; diagnoza medyczna; zapewnienie opieki zdrowotnej;
System umawiania wizyt i rezerwacji zasobów Pogodne Rezerwacje™ str. 12 z 15
leczenie lub zarządzanie systemami i usługami opieki zdrowotnej, z zastrzeżeniem warunków
i zabezpieczeń ochrony danych); art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes
Administratora wykonanie obowiązków prawnych związanych z organizacją udzielania lub
udzielaniem świadczeń zdrowotnych) i do ich przetwarzania nie jest potrzebna odrębna zgoda
użytkownika.
9. Ponadto Administrator może przetwarz następujące kategorie danych, jeśli zostaną one
podane przez użytkownika:
a) login (domyślnie jest to adres poczty elektronicznej),
b) indywidualny sposób konfiguracji systemu rezerwacyjnego,
c) pożądany zwrot grzecznościowy,
d) dodatkowe informacje o rezerwacjach (np. rodzaj zajęć).
10. Podanie wyżej wymienionych danych jest nieobowiązkowe. Przetwarzanie danych następuje na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (niezbędne do wykonania umowy lub do podjęcia działań na
żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy). Konsekwencją niepodania
danych jest ich nieumieszczenie w systemie i brak jego indywidualizacji. Użytkownik systemu
rezerwacyjnego może w każdej samodzielnie chwili zmien treść danych osobowych
przetwarzanych w ww. celach lub całkowicie je usunąć poprzez system rezerwacyjny (Moje
kontoProfil oraz TerminarzeMój terminarz).
11. Zarówno w przypadku usług świadczonych drogą elektroniczna, jak też z pominięciem tej drogi,
Administrator może ponadto przetwarzać następujące kategorie danych:
a) dane identyfikacyjne, identyfikujące kontrahenta, jak imię i nazwisko, nr PESEL lub inny
numer identyfikacyjny,
b) dane kontaktowe, umożliwiające kontakt z kontrahentem, takie jak nr telefonu, adres
poczty elektronicznej, adres zamieszkania lub inna dana kontaktowa podana przy
rejestracji (rezerwacji),
c) dane dotyczące wiarygodności płatniczej,
d) dane dotyczące treści istniejącego, negocjowanego lub zakończonego stosunku prawnego
(umowy) pomiędzy usługodawcą, a kontrahentem oraz sposobu jego wykonywania,
e) nagłówki i treść korespondencji prowadzonej z użytkownikiem,
f) inne dane podane przez osobę, której dane dotyczą.
12. Podanie danych nie jest obowiązkowe, jednak konsekwencją niepodania danych może być
utrudnienie lub uniemożliwienie kontaktu, niedopasowanie umowy do potrzeb stron lub
niezawarcie umowy. Przetwarzanie danych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO
(niezbędne do wykonania umowy lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane
dotyczą, przed zawarciem umowy), art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes
Administratora – zabezpieczenie dowodów, zapewnienie jakości usług, dopasowanie produktów
do potrzeb użytkowników, wykrywanie i usuwanie wad produktów i usług oraz ograniczanie ich
skutków, redukcja ryzyk, zaspokajanie roszcz z rękojmi lub gwarancji jakości, informowanie
użytkowników o własnych produktach i ich modyfikacjach, weryfikacja zdolności płatniczej,
ochrona przed roszczeniami, dochodzenie roszczeń).
13. Administrator przetwarza dane osobowe:
a) w celu zawarcia i wykonywania stosunku prawnego (w tym umowy) oraz w celu obrony
System umawiania wizyt i rezerwacji zasobów Pogodne Rezerwacje™ str. 13 z 15
przed roszczeniami i dochodzenia roszczeń przez okres obowiązywania tego stosunku
(w tym umowy), a następnie przez okres prawdopodobnego przedawnienia roszcz
w celu zawarcia i wykonania umowy oraz obrony przed roszczeniami i dochodzenia
roszczeń,
b) w celu realizacji obowiązków nałożonych przepisami prawa przez okres wymieniony
w tych przepisach,
c) w celu marketingu własnej działalności Administratora, z wyjątkiem marketingu
bezpośredniego do czasu wniesienia ewentualnego sprzeciwu z uwagi na szczególną
sytuację osoby, której dane dotyczą, z tym że dane mogą być przetwarzane również po tym
czasie w przypadku wystąpienia przesłanek uprawniających do ich przetwarzania,
d) w celu marketingu bezpośredniego własnej działalności Administratora w trakcie trwania
umowy – do czasu wniesienia ewentualnego sprzeciwu,
e) w celu marketingu bezpośredniego własnej działalności Administratora po rozwiązaniu,
wygaśnięciu lub odstąpieniu od umowy, prowadzonego za zgodą Użytkownika – do czasu jej
wycofania.
14. Dane mogą być przekazane następującym kategoriom odbiorców:
a) podmiotom i organom, którym Administrator jest zobowiązany lub upoważniony
udostępnić dane osobowe lub dostęp do nich na podstawie powszechnie obowiązujących
przepisów prawa, z zastrzeniem ewentualnej tajemnicy zawodowej chronionej odrębnymi
przepisami (w przypadku zamiaru umieszczania w systemie danych szczególnie chronionych
należy zawrz odrębne porozumienie dotyczące ochrony tych danych, trybu ich
udostępniania oraz osób upoważnionych do dostępu do danych),
b) podmiotom uczestniczącym w procesach niezbędnych do prowadzenia działalności przez
Administratora, (w tym dostarczającym usługi hostingowe, przetwarzania informacji
i informatyczne, księgowe, windykacyjne, usługi biura informacji gospodarczych, prawne).
15. Administrator nie podejmuje decyzji w sposób zautomatyzowany i nie stosuje profilowania.
16. Osobie, której dane dotyczą przysługują prawa:
a) żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia
przetwarzania;
b) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
c) do przenoszenia danych,
d) w przypadku przetwarzania na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a lub art. 9 ust. 2 lit. a prawo
cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania,
którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
e) do wniesienia skargi do organu nadzorczego.
17. Korzystanie z praw związanych z ochroną danych:
a) Dostęp do danych w systemie jest realizowany samodzielnie przez zalogowanie do systemu,
a sprostowanie lub usunięcie poszczególnych danych lub całości danych (usunięcie konta
użytkownika) może nastąpić bezpośrednio przez użytkownika systemu,
b) Osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw
z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją wobec przetwarzania dotyczących jej
danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 litera e RODO (przetwarzanie jest niezbędne
System umawiania wizyt i rezerwacji zasobów Pogodne Rezerwacje™ str. 14 z 15
do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach
sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi) lub litera f (prawnie
uzasadniony interes administratora) w tym profilowania na podstawie tych przepisów.
Administratorowi nie wolno już przetwarz tych danych osobowych, chyba że wykaże on
istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec
interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia,
dochodzenia lub obrony roszczeń.
c) Jeżeli dane osobowe przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, osoba,
której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec
przetwarzania dotyczących jej danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym
profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem
bezpośrednim.
d) Osoba, której dane dotyczą, ma prawo otrzymać w ustrukturyzowanym, powszechnie
używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego dane osobowe jej dotyczące,
które dostarczyła administratorowi, oraz ma prawo przesłać te dane osobowe innemu
administratorowi bez przeszkód ze strony administratora, któremu dostarczono te dane
osobowe, jeżeli: przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody lub na podstawie umowy
oraz odbywa się w sposób zautomatyzowany. Wykonując prawo do przenoszenia danych
osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania, by dane osobowe zostały przesłane przez
administratora bezpośrednio innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe.
e) W przypadku cofnięcia zgody na przetwarzanie danych administrator ma obowiązek usunąć
bez zbędnej zwłoki dane osobowe przetwarzane na podstawie tej zgody, jeśli nie ma innej
podstawy prawnej przetwarzania.
18. Dane osobowe mogą pochodzić ze źródeł powszechnie dostępnych (np. baz i rejestrów: REGON,
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), Krajowego Rejestru
Sądowego) oraz od innego administratora, który przekazał je Administratorowi stosownie do
prawa do przenoszenia danych. W pozostałych przypadkach dane zbierane od osoby, której
dane dotyczą.
19. Administrator nie zamierza przekazywać danych osobowych do organizacji międzynarodowych
ani do państwa trzeciego (spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego).
20. W zakresie, w jakim dane osobowe zbierane na podstawie zgody lub żądania Użytkownika,
ich podanie jest dobrowolne. W przypadku niepodania danych, dane nie będą zbierane.
W zakresie, w jakim dane osobowe zbierane w celu negocjacji, zawarcia, wykonania umowy
ich podanie jest również dobrowolne, lecz w przypadku niepodania danych w tym celu, cel
ten może nie być zrealizowany należycie lub może nie być w ogóle zrealizowany.
Treść podlega ochronie prawnej.
Warszawa, 4 sierpnia 2022 r.
Zespół – operator systemu
Branicka i Utnik spółka jawna
KRS nr 0000855526
System umawiania wizyt i rezerwacji zasobów Pogodne Rezerwacje™ str. 15 z 15